vrijdag 14 december 2012

Travel: Cityhopper

Ik moet eerlijk bekennen dat ik veel geluk heb gehad wat vakantie betreft. Al toen ik een kleine baby was ging ik op vakantie. Mijn ouders hebben mijn broer, zus en mij altijd meegenomen op fantastische kampeervakanties. In de eerste jaren met de tent maar al gauw kwam de caravan. En die caravan maakte mij het aller meeste blij op vakantie. Het is gek, maar ik ben echt gek van onze caravan. Die geur die in die 'patatkar' hangt, dat is vakantie. Maar goed, dankzij mijn ouders en die caravan heb ik al meerdere plekken in Frankrijk, Duitsland, Belgie, Luxemburg en Nederland kunnen zien. Ik heb die vakanties altijd prachtig gevonden maar daardoor ben ik wel gaan dromen van andere mooie plekken op deze wereld. Na de mooie plaatsen die ik al gezien heb, staan er nog zo veel plaatzen en steden op mijn verlanglijstje. Een kleine selectie van deze wishlist:

1. Parijs
 

Bron: foto 1 & foto 2
 
 
Ik heb al heel veel van Frankrijk mogen zien, maar er is één belangrijke plek die niet op mijn globetrotters lijstje staat. De hoofdstad Parijs.. Oh wat zou ik deze plek graag eens willen bezoeken. De Eiffeltoren, de Champs Elysees, het Louvre. Het lijkt me allemaal zo prachtig. Ik hoop ontzettend dat ik binnenkort een ticket voor de Thalys heb en dat ik deze stad mag ontdekken...
 
 
2. New York
 
 

Bron: foto 3 & foto 4 
 
New York, dit vind ik de ultieme stad.. Geen stad lijkt mij zo bruisend en speciaal als New York. Wat lijkt het me geweldig om door deze straten te mogen lopen. Sex and the City, Gossip Girl, mijn favoriete series, spelen zich af in de mooie straten van New York. Wanneer zou ik als Carrie door deze stad mogen lopen? 

3. Berlijn
Bron: foto 5 & foto 6
 
 
De vetste stad van Duitsland lijkt mij Berlijn. Ik heb al een aantal hele mooie plaatsen van Duitsland gezien maar Berlijn nog niet. Berlijn lijkt me zo gaaf, een stad met heel veel geschiendenis maar ook de stad waar je volgens mij ontzettend hard kan feesten. En ik wil heel graag op één van die feestjes staan!  
 
 
Dit is slechts een selectie uit mijn lijst van steden die ik nog gezien wil hebben. Maar er zijn ook al een paar plaatsen die ik op mijn lijstje heb kunnen door strepen. Ook een selectie daarvan:
 
 
1. Hong Kong
 
 
De aller gaafste, beste, mooiste en indrukkendste stad die ook gezien heb is Hong Kong. Ik heb altijd gedroomd dat ik deze stad en China zal mogen zien. In Oktober kwam deze droom uit, en het was zo veel meer dan ik ooit had durven dromen. Wow, zo ontzettend vet! Victoria Peak is het aller mooiste uitzicht van Hong Kong en dat zal me mijn hele leven bij blijven. Wat een stad!
 
2. Barcelona
 
 
In 2008 mocht ik met school naar Barcelona, en dat was het hoogtepunt van mijn hele middelbare school tijd. Die stad heeft heel veel indruk op mij gemaakt. La Ramblas, de Sagrada Familia, Parc Guell, ik vond het allemaal zo mooi! Barcelona staat vol met mooie gebouwen en ook vol met mooie winkels. Dankzij het ''schoolreisje'' heb ik alles daarvan mogen zien!
 
 
3. London
 

 
Toen mijn zus in 2009 voor drie maanden naar Engeland verhuisde, hebben mijn ouders broer en ik haar een weekend opgezocht. Hoewel ik maar één dag in London kon besteden vond ik het heel gaaf. Het was heel vet om alle bekende plekken zelf te zien, Houses of Parliament, The Big Ben, London Eye, met eigen ogen is het nog veel mooier dan op tv!

 
 
Ik hoop dat ik snel weer een mooie stad mag ontdekken.. Wie weet nog een paar mooie steden voor op mijn verlanglijstje?
 
 
Liefs,
Anna

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen